Jak założyć sklep internetowy krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku – masz produkt, który chcesz zacząć sprzedawać, ale nie wiesz jak? Najprostszym, najszybszym i najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest założenie własnego sklepu internetowego. Dlaczego? Ponieważ takie działania nie wymagają ponoszenia kosztów związanych z wynajmem lokalu, nie poniesiesz większych strat w przypadku upadku firmy. Jak otworzyć własny sklep internetowy? Gdzie zacząć? Jakie koszty się z tym wiążą? Tego wszystkiego dowiecie się czytając poniższy artykuł.

Dlaczego opłaca się otworzyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku
Jak założyć sklep internetowy krok po kroku

Jesteś rzemieślnikiem lub założycielem małej firmy? Nie musisz produkować swojego produktu na stanie magazynowym – wystarczy zapełnić sklepowe półki. Prowadząc tego rodzaju działalność w Internecie, możesz produkować produkty tylko wtedy, gdy ktoś złoży zamówienie. Oszczędza to nie tylko czas, ale także materiał. Możesz także personalizować swoje produkty – czyli dostosowywać je do konkretnych klientów, co zwiększy ich wartość.

Sklep internetowy to także dostęp do nieograniczonej liczby klientów na terenie całego kraju – czego nie może zapewnić sklep stacjonarny. Jednak jednym z ważniejszych czynników przemawiających za otwarciem sklepu internetowego jest to, że prowadzenie sklepu stacjonarnego często wiąże się z większym ryzykiem finansowym – głównie dlatego, że część dochodów trzeba przeznaczyć na wynajem lokalu.

Sklepy internetowe często oferują elastyczne rozwiązania na wypadek nieprzewidzianych okoliczności. Oznacza to, że koszty związane z zamknięciem lub zawieszeniem działalności są znacznie niższe niż w przypadku sklepów stacjonarnych. Kolejnym równie ważnym atutem jest czas urlopu. W tym czasie nie musisz zamykać sklepu – wystarczy, że poinformujesz klientów o opóźnionej dostawie, a oni nadal będą mogli składać zamówienia na Twojej stronie.

Zdecydowałeś się na założenie sklepu internetowego?

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zapoznaj się z kilkoma prostymi krokami, które przekonają Cię, że założenie własnego biznesu online wcale nie jest trudne.

  • Zidentyfikuj produkty, które chcesz sprzedawać. Zasada jest prosta – im bardziej oryginalny produkt, tym większe szanse na sukces.
  • Trzeba więc postawić na coś oryginalnego, niepowtarzalnego, niepowtarzalnego. Nie zapomnij też wymyślić świetnej nazwy, która przyciągnie klientów, i dokładnie przeanalizuj popyt na swój produkt, ponieważ jeśli nie masz popytu na swój produkt, nie odniesiesz sukcesu.
  • Wybierz odpowiednią platformę eCommerce. Jeśli nie masz wystarczających środków, aby zatrudnić profesjonalnego programistę, zacznij od wybrania platformy, na której chcesz założyć swój sklep.
  • Zaprojektuj wygląd i sposób działania witryny swojego sklepu. W takim przypadku można również skorzystać z usług platform e-commerce, które również oferują takie usługi za niewielką opłatą.
  • Dostosuj się do metody płatności klienta. Możesz wybrać maksymalnie wiele bramek płatności. To bardzo ważny krok, gdyż są wygodnym sposobem na skrócenie czasu zapłaty za towar – co zachęci klientów do korzystania z Twojego sklepu.
  • Zaproponuj dogodne opcje dostawy. Trzeba pamiętać, że wyprzedaż nie kończy się w momencie zakupu przez klienta wybranego produktu. Produkty te nadal muszą zostać mu dostarczone. Jak? Cóż, najlepiej byłoby oferować kilka opcji dostawy, takich jak: odbiór osobisty, usługa kurierska lub dostawa do wyznaczonego punktu odbioru.
  • Umieść regulamin i politykę prywatności na stronie. Każdy sklep internetowy powinien mieć regulamin, który będzie wyeksponowany i dostępny dla klientów. W ramach takich przepisów oczekuje się od Ciebie wypełnienia podstawowych obowiązków informacyjnych wobec klientów i podania podstawowych danych istotnych dla Twojej działalności.

Reklamuj sklep, rozwijaj się i dbaj o klientów

Samo założenie sklepu internetowego nie zapewni natychmiastowych klientów. Musisz być widoczny dla konsumentów. Jak to zrobić? Najpierw umieść post na swoich kanałach społecznościowych, takich jak Instagram czy Facebook, z linkiem do Twojego sklepu. Możesz także zainwestować w tworzenie reklam lub płatnych promocji, które pomogą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Gdy masz już grupę klientów, słuchaj uważnie, co mają do powiedzenia – ponieważ to oni tworzą popyt. Bądź też świadomy zmieniających się trendów, co pomoże Ci dostosować się do wymagań konsumentów.

Klienci coraz częściej robią zakupy za pomocą smartfonów – warto więc zaprojektować swój sklep tak, aby działał na tych urządzeniach. Wraz z rozwojem firmy dobrym pomysłem jest również stworzenie dedykowanej aplikacji, w której konsumenci mogą szybko i łatwo robić zakupy. Pamiętaj, na początku wszystko jest trudne, nie poddawaj się.