Reklama displayowa, co to jest?

Obecnie reklama displayowa prezentowana jest w różnych formatach i na różnych platformach, co daje pole do kreatywności i możliwość rozwiązania wielu problemów. Media w reklamie to informacja tekstowa, dźwiękowa i graficzna, mająca na celu zwrócenie uwagi odbiorców docelowych na materiały reklamowe zarówno poprzez media tradycyjne, jak i nowe media – technologie cyfrowe i sieciowe. Pod tym względem wszystkie reklamy graficzne można warunkowo podzielić na reklamy klasyczne i internetowe. Ponieważ jednak źródła internetowe coraz częściej zastępują telewizję, radio i media drukowane, reklama graficzna online staje się jednym z najpopularniejszych środków promocji.

Reklama displayowa, co to jest?

Reklama displayowa, co to jest?W szerokim sensie obejmuje to prawie wszystkie metody reklamowe, z wyjątkiem bezpośrednich. W węższym znaczeniu termin ten odnosi się do banerów i filmów. Reklamy displayowe to reklamy graficzne, wideo, dźwiękowe i tekstowe, których celem jest zaangażowanie odbiorców. Ten rodzaj reklamy wpływa na emocjonalne postrzeganie odbiorców. Głównym celem reklamy graficznej nie jest bezpośrednia sprzedaż, ale reprezentowanie firmy lub jej produktów i usług. Reklama displayowa powinna stwarzać pozytywne nastawienie do firmy i jej produktów wśród użytkowników, a także tworzyć niezbędne skojarzenia.  W szerokim znaczeniu reklama medialna obejmuje prawie wszystkie rodzaje reklamy: telewizję, radio, media i tak dalej. Dlatego warto oddzielić reklamy displayowe na online i offline.

Wyświetlane formaty reklam

Bloki tekstowe i graficzne to jeden z najbardziej wszechstronnych formatów. Są dość proste w tworzeniu i nie wymagają dużego nakładu czasu i nakładów finansowych na opracowanie. Głównymi elementami takich reklam są obraz, tekst towarzyszący oraz przycisk wezwania do działania. Reklamy tekstowe i graficzne świetnie sprawdzają się przy promocji, informowaniu o ofertach specjalnych oraz gdy konieczne jest przyciągnięcie uwagi grupy docelowej do konkretnej oferty reklamowej.

Banery – istnieje kilka odmian tego formatu

  • Statyczne banery. Kiedy jednym obrazem mówisz o swojej firmie lub ofercie promocyjnej.
  • Banery z elementami interaktywnymi. Może im towarzyszyć animacja, dźwięk.
  • Bloki reklamowe, szerokość całego okna przeglądarki. Z reguły takie bannery są umieszczane u góry strony i mogą być statyczne lub z dodatkiem różnych elementów (animacja, dźwięk).
  • Bogate media. Format, który najprawdopodobniej wywoła negatywne reakcje użytkowników. To jest baner, który unosi się nad główną treścią i zakrywa jej większość.
  • Wyszukaj baner. Pojawi się po prawej stronie wyników wyszukiwania i będzie pasować do wyszukiwanego hasła wprowadzonego przez użytkownika. Na stronie jest wyświetlany tylko jeden baner. Możesz dostosować warunki wyświetlania i ustawić frazy kluczowe, dla których baner będzie wyświetlany na stronie wyników wyszukiwania.

Zobacz również:

 

Reklama displayowa audio  

W Internecie jest mniej powszechna, ale mimo to taki format istnieje. Klipy audio są odtwarzane między ścieżkami. Z reguły reklama dźwiękowa działa, jeśli użytkownik nie ma płatnej subskrypcji usługi, która wyłącza tę reklamę. Często wyskakujące banery z linkiem prowadzącym do witryny działają, jako dodatek do klipu audio. Podobnie jak w przypadku innych formatów, możesz kierować reklamy audio i analizować skuteczność kampanii. Ten format może być używany, jako instrument wzmacniający. Na przykład, aby odtwarzać reklamy dla tych, którzy niedawno odwiedzili witrynę lub szukali Twojego produktu w Internecie.

Markowa reklama displayowa

Jeden z najdroższych rodzajów reklamy graficznej. Jest to promocja wizerunkowa, która nadaje się do podnoszenia świadomości lub informowania o wydarzeniu. W przypadku reklamy markowej strona główna zasobu, na którym jest umieszczona, jest zaprojektowana w firmowych barwach. Możesz jednak oznaczyć nie tylko stronę główną, ale także poszczególne sekcje w serwisie.

Reklama displayowa wideo

Ten format reklamy wypada korzystnie w porównaniu z faktem, że wideo będzie w centrum uwagi użytkownika. W przeciwieństwie np. do banerów, które mogą pozostać niezauważone ze względu na dużą ilość treści na stronie serwisu. Każda witryna oferuje własne formaty reklam wideo. Na przykład na Instagramie możesz przesłać kilka filmów naraz dzięki formatowi karuzelowemu lub ustawić reklamy w instagram Stories i dodać link, aby przejść do serwisu.

Inną opcją reklamy wideo jest format wyjściowy, w którym filmy wideo są zintegrowane z tekstem artykułu i pojawiają się na stronie, gdy na przykład użytkownik znajduje się w środku artykułu. Jeśli chodzi o opłacanie reklamy wideo, wszystko zależy od wybranego formatu i systemu reklamowego. Na przykład reklamy w przerywniku, które są bardzo popularne wśród marek w kampanii reklamowej YouTube, są rozliczane za 1000 wyświetleń. Opłaty za wideo In-Stream możliwe do pominięcia zostaną naliczone tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy je, przez co najmniej 30 sekund lub wejdzie z nimi w interakcję (przejdzie do witryny).

Zalety reklam displayowych

  • Dostęp do szerokiego grona odbiorców. Pomaga to zwiększyć świadomość marki, zwiększyć zaufanie potencjalnych nabywców.
  • Pomoc w rozwiązywaniu problemów wydajnościowych. Reklama displayowa może działać na wszystkich poziomach lejka sprzedażowego, w tym przy podejmowaniu decyzji i zachęcaniu do ponownych zakupów.
  • Możliwość ustawienia szczegółowego kierowania i złapania odbiorców, którzy mogą być najbardziej zainteresowani produktem.
  • Różnorodność formatów. Reklama graficzna nie ogranicza się już do banerów. Wideo, audio, reklamy w Mapach i wyszukiwarce to tylko kilka z dostępnych formatów. Wszystkie można łączyć, tym samym obejmując większą liczbę witryn i użytkowników.
  • Analityka. Skuteczność reklam graficznych można łatwo śledzić za pomocą narzędzi analitycznych. Pozwala to na dokonywanie korekt na czas i nie wyczerpuje budżetu.
  • Interaktywność. Do reklamy możesz dodać ankietę, suwak. Zwiększy to atrakcyjność reklam i prawdopodobieństwo, że odbiorcy zapamiętają markę.